Awam: Akaun Saya

Tukar Alamat

Maklumat Am

Tukar Alamat (TA) merupakan satu urusan bukan urusniaga yang mewajibkan mana-mana pihak berkepentingan atas tanahmilik untuk mendaftarkan pertukaran alamat.

 
 

Senarai Dokumen

Berikut adalah senarai dokumen yang diperlukan :

No Maklumat/Dokumen Deskripsi Mandatori
1 . Dokumen Hakmilik Keluaran (DHKK) - Tidak
2 . Borang 26A - Ya
3 . Suratkuasa Wakil Daftar - Tidak
4 . Pelan - Tidak

 

 

Fi

Maklumat ini merujuk Kaedah-Kaedah Tanah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 1995 (Kaedah 53) Bahagian Fee Pejabat.

Bil Perkara Fi (RM)
1. Pendaftaran Tukar Alamat RM 100.00

 

 

Cara Memohon

Terdapat dua (2) cara bagi membuat permohonan di Pejabat Tanah iaitu :

Permohonan di Kaunter Pejabat Tanah