Permohonan Penangguhan/Pembatalan Perintah Jualan
Urusan ini bertujuan untuk memproses permohonan bagi penangguhan atau pembatalan perintah jualan oleh pemegang gadaian ke atas tanah gadaian / pajakan penggadai selepas borang 16H dikeluarkan dan sebelum lelongan awam.
Senarai Dokumen
Berikut adalah senarai dokumen yang diperlukan :
No | Maklumat/Dokumen | Deskripsi | Mandatori |
---|---|---|---|
1 . | Borang 16O - Permohonan Untuk Penangguhan atau Pembatalan Suatu Perintah Jualan Melalui Lelongan Awam | - | Ya |
2 . | Suratkuasa Wakil Daftar | - | Tidak |
Fi
Maklumat ini merujuk Kaedah-Kaedah Tanah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 1995 (Kaedah 53) Bahagian Fee Pejabat.
Bil | Perkara | Fi (RM) |
---|---|---|
1. | Permohonan Penangguhan/Pembatalan Perintah Jualan | RM 300.00 |
Cara Memohon
Terdapat dua (2) cara bagi membuat permohonan di Pejabat Tanah iaitu :
Permohonan Atas Talian
Permohonan di Kaunter Pejabat Tanah