Bahasa Melayu Bahasa Melayu English English
Bahasa Lain

Topik Popular

|
  |  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  • image

    Pejabat Tanah Galian Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

    soalanSoalan Lazim
    addressHubungi Kami
     
    reportAduan/Maklum Balas
    mapPeta Laman
    Soalan
    Lazim
    Hubungi
    Kami
    Aduan / Maklumbalas Peta
    Laman

    MAKLUMAN GANGGUAN CAPAIAN TALIAN MYGOV*NET DI PPTG WPKL

    Tarikh Kemaskini: Rab, 25 Ogos 2021

    Dengan hormatnya saya diarah merujuk kepada perkara di atas.
     
    2.       Adalah dimaklumkan, aktiviti User Acceptance Test (UAT) bagi naik taraf talian MyGov*Net di PPTG WPKL akan dijalankan seperti pada ketetapan berikut:
     
    Tarikh    :    27 Ogos 2021 (Jumaat)
    Masa    :    4.00 petang - sehingga selesai
    Tempat    :    Pusat Data PPTG WPKL, Aras 3, Rumah Persekutuan

     
    3.       Sehubungan dengan itu, aktiviti UAT ini akan menyebabkan gangguan capaian talian internet serta aplikasi Portal Rasmi dan Portal Awam eTanah PPTG WPKL, e-Bayaran sepanjang aktiviti ini dijalankan.
     

    4.    Walau bagaimanapun, pemilik tanah di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur masih boleh membuat pembayaran cukai tanah secara Perbankan Internet melalui Maybank2U, CimbClicks, RHB dan juga Pos Online.
     

    Kerjasama dan perhatian YBhg. Datuk/ Tuan/ Puan berhubung perkara ini amatlah dihargai. Segala kesulitan amat dikesali.