URUSAN KAUNTER PEJABAT PENGARAH TANAH DAN GALIAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR SEPANJANG TEMPOH PELAN PEMULIHAN NEGARAH (PPN) FASA 1
Tarikh Kemaskini: Isn, 5 Jul 2021
Berikutan pengumuman kerajaan mengenai tempoh Pelan Pemulihan Negarah (PPN) Fasa 1di Kuala Lumpur, urusan operasi perkhidmatan kaunter PPTG WP Kuala Lumpur adalah seperti di dalam poster di bawah.
Para pelanggan diminta sentiasa mengamalkan SOP norma baharu seperti yang ditetapkan oleh kerajaan dalam mengekang penularan wabak Covid-19 sepanjang berurusan di premis ini.
Para pelanggan juga digalakkan untuk menggunakan perkhidmatan dalam talian yang boleh dilayari melalui Portal Rasmi PTGWP (http://www.ptgwp.gov.my/portal/landing-page) atau Portal Awam e-Tanah WP Kuala Lumpur (www.ptgwp.gov.my/etanah-awam) bagi urusan berkaitan Permohonan Carian Persendirian, Permohonan Carian Rasmi, Permohonan Kebenaran Pindahmilik, Permohonan Pembangunan dan Pelupusan Tanah, Semakan dan Pembayaran Cukai Tanah dan Cukai Petak (e-Bayaran) serta lain - lain perkhidmatan berkaitan.
Segala kesulitan amat dikesali.